Monday 28 February 2011

Handphone

Assalamualaikum.


Suatu petang yang cerah, suasana kelas begitu suram. Masakan tidak suram, pensyarah tiba lewat dan pastinya kelas akan tamat lebih lewat. Sesi pembelajaran berlangsung seperti biasa.

Tiba-tiba kedengaran nada dering henfon berbunyi. Lagu Superhero nyanyian Faizal Tahir. Semua mata terarah kepada seorang lelaki. Lelaki itu bergegas keluar dari kelas.

Lelaki itu kelihatan sedang berbual dengan seseorang melalui henfonnya. Sesekali dia tergelak. Adakala dia bersandar pada tiang. Tangannya pula tidak henti-henti menepuk tembok di sebelahnya.

5 minit..

8 minit..

10 minit..

Kemudian lelaki itu kembali ke dalam kelas. Meneruskan pembelajaran seperti biasa.

___________________________________

Lelaki tu adalah aku. Kawan aku call mintak aku datang rumah dia lepas habis kelas. Tak sampai 1 minit pun cakap dah habis. Lagi baki 9 minit aku cakap sorang-sorang dekat henfon.

Kelas petang memang hardcore dia punya mengantuk. Pensyarah cakap tak sampai 1 perenggan, kepala aku dah terhumban atas meja. Tak kira lagi mata lelap sambil terangguk-angguk tanda bersetuju dengan kenyataan pensyarah.

Cakap sorang-sorang dekat henfon memang gila. Lebih gila daripada orang gila cakap sorang-sorang.





p/s: Masuk kelas balik aku dapat tahan mengantuk sampai perenggan ketiga. Lepas tu aku tak ingat apa jadi.

2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gila lama kau cakap sorang2~

:p

jejaka senja said...

agak2 ada anak murid kau buat perangai macam aku, paham2 la tu.

^v^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...