Wednesday 23 February 2011

Bukan sebab murah

Assalamualaikum.

Petang yang cerah. Segar. Angin bertiup gedik. Tak ganas. Sedap-sedap buat bulu hidung menari-nari. Panas berangin macam ni memang tepat sangat adegan basuh basuh dilakukan.

' Gedegang..'

' Gedegung..'

Apahal mesin basuh ni bising semacam? Bukannya aku spin pun. Bergegar lain macam ni. Tak sampai 6 bulan dah buat hal. Beli barang murah. Memanglah.

' Gang..'

' Gung..'

Nasib baik harta perkongsian dengan housemates. Rasa nak hentam dengan tukul besi pun ada. Nak terajang memang dah lama aku pendam.

' Bang..'

' Bong..'

Berhenti. Senyap. Mesin basuh bebas sebarang bunyi bising dan gegaran.

Aku bukak penutup. Aku pulas butang ke arah drain. Air keluar mencurah-curah. Tiba-tiba aku dapat kesan  kelainan pada dasar mesin basuh itu.

Air sudah habis keluar dari dalam mesin basuh. Mata aku masih melekat pada dasar mesin basuh itu.

_____________________________

Memang bersih, suci, lagi murni handphone dan pendrive aku. Handphone aku dah jadi macam handphone mainan. Siap boleh sedut keluar air macam air kotak berbentuk handphone.

Mesin basuh tu tak bersalah. Benda tak hidup, tak berakal. Yang bodoh adalah aku. Salahkan benda lain. 

Hidup suka salahkan orang lain memang bodoh. Sombong. Kau ingat kau seorang yang betul dan orang lain bersalah? Sila pergi hidup di hutan.



p/s: Ni balasan Tuhan. Handphone aku selamat bersemadi dalam laci. Pendrive masih mampu berkhidmat. Syukur.

2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Urgh =_=

Boleh guna lagi tak tu?

jejaka senja said...

henpon K.O

pendrive O.K

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...