Sunday 13 February 2011

Kamonlah

Assalamualaikum.

Aku tahu aku tak baik macam kawan-kawan aku yang lain. Mereka jaga pergaulan. Mereka jaga tingkah laku. Mereka jaga adab. Mereka mahir hukum-ahkam agama. Aku kurang.

Aku ada ramai kawan perempuan. Memang ramai. Mungkin sama ramai dengan kawan lelaki.

Ya! Aku selalu contact dengan diorang. Ramai. Mereka kawan sekolah menengah aku. 5 tahun duduk dalam sekolah yang sama.

Aku ada juga kawan alam maya. Tak pernah jumpa. Just contact via facebook. Sometimes handphone.

Dan oleh sebab aku rapat dengan certain kawan perempuan aku, terus chop aku ada affair dengan mereka. Lagi parah, kalau aku ada contact parents mereka. Lagi2 zaman facebook sekarang ni. Kalau nampak parents kawan komen dekat wall kawan lain, terus skandal.

Come on la. Boleh buka minda luas sikit tak?

Standard lah parents sekarang nak tahu dengan siapa anak diorang berkawan. Lagi-lagi kalau lain jantina. Ini dinamakan parents in the new era. Not a big deal lah.
____________________________

Kalau dah tahu salah perbuatan sendiri, usaha jangan ulang lagi. Masing-masing ada privacy sendiri. Just respect people's privacy. Jangan geledah ikut suka.

Aku sayang semua kawan aku. Lelaki dan perempuan.

Dah. Kau jangan nak panjangkan cerita pasal sayang kawan perempuan tiada dalam istilah persahabatan. Buku motivasi mana kau baca? Meh aku ambil tandantangan motivator tu.




p/s: Member pompuan ni berguna masa raya. Mereka akan kemas pinggan mangkuk budak laki. Pompuan yang tak buat begitu adalah sememangnya mangkuk.

2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ha ha ha.

Azim, kau memang sarcasm eh?

Kawan lelaki berguna sangat pada aku. Sebab kawan perempuan suka guna emosi lebih bila nak settle sesuatu~ tak minat~

jejaka senja said...

Kawan laki ada guna. kawan pompuan pon ada guna. dua-dua sangat berguna pada aku. kawan tak berguna harus dilempang kasi sedar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...