Saturday 5 February 2011

Feeling

Assalamualaikum.

Nikmat gila minum air free lepas solat. Rasa air yang sejuk tu turun dari tekak sampailah ke usus dalam perut. Kadang-kadang kalau aku feeling lebih, dapat rasa dia singgah kat ginjal. Ginjal tu adalah buah pinggang.

Sebut pasal feeling, aku pun ada feeling aku sendiri. Feeling layan lagu. Feeling bawak kereta laju-laju macam Alex Yoong. Feeling menghayati proses penyahtinjaan. Aku perasan aku punya feeling lebih ke arah benda-benda yang tak melibatkan manusia. Aku seorang jejaka yang sangat membosankan.

Aku tak suka ambil tahu feeling orang. Aku lebih gemar tengok kucing amik feel nak 'ek'ek. Muka kucing paling jujur masa dia 'ek'ek dan muka kucing paling plastik adalah masa minta makanan.

Tapi keadaan akan jadi kalut kalau ada orang cuba cetuskan feeling yang melibatkan manusia dan aku terbabit dalam kancah itu. At first, aku buat tak paham je la. The worst part is bila aku buat tak paham and orang itu pun cuba sedaya-upaya bagi aku paham. Aku buat tak paham sebab aku malas nak layan. Tapi orang tu pulak layan lebih daripada aku dan dia pun nak aku layan macam dia layan.

Here is the thing. Benda dah lepas tu dah. Thanx kepada korang yang paham. Yang dah tak ungkit lagi cerita lama aku. Dan paham aku bukan seorang pelayan feeling. Aku boleh beza kalau kau melawak atau tak. Kau mungkin nampak benda ni sesuatu yang boleh dibuat gurau.

Yes. Memang boleh bergurau dengan aku. Tapi kalau kau bergurau dengan aku, pasal cerita lama aku, sebenarnya kau bergurau sekali dengan orang yang wujud dalam cerita lama aku. Perkara yang melibatkan lebih 2 orang dalam satu cerita, bukan satu perkara yang kau boleh buat gurau suka hati.

Even kau tak gurau, dalam keadaan serius, kau bukak balik cerita lama aku, kau bukan bercerita pasal aku sorang. Kau sedang bercerita pasal semua orang yang terlibat dalam cerita lama aku.

As an outsider, you should know your borderlines. Stay outside. Stay far far away is much better. Kau tak tahu cerita sebenar baik kau diam. Kalau aku tak bercerita pada kau, aku anggap kau an outsider. Kau nak aku bukak cerita lama supaya kau boleh tahu. Aku tak nak kau tahu.

Aku tahu kau tak tahu aku ada blog. Aku yakin. So, aku akan cerita dekat blog aku ni.

Ya! Memang aku yang clashkan dia. Tapi kau kata sebab aku suka perempuan tudung labuh dan dia tak pakai tudung labuh. So, aku dah nampak ustazah tudung labuh depan mata kat sini then aku clashkan dia. Ini versi kau. Versi aku? Hanya orang tertentu je yang tahu.

Next, aku still contact dia indirect through my status at fb and my entry in blog. Buat status double-meaning so that she can feels that I still love her. Buat entry kat blog berkaitan dengan dia. Ini juga versi kau. Versi aku? Still, orang tertentu je yang tahu. Takpe, aku bantai sikit kat sini.

Bagi aku, tune mind kau tu yang dah set, "Azim ni still ingat dekat dia. Entri dan status saja je nak buat camni. Macamlah aku tak tahu. Entah-entah still contact dia belakang suami dia". Apa yang kau tahu? Cerita kat aku biar clear. Bukan heret aku bukak cerita lama. Supaya kau boleh ubah suai cerita kau.

Next, versi kau. "Suami dia takde pun dalam frenlist fb azim. Mesti Azim ada kacau dia lagi..". Versi aku? Tak payah cerita sini. Cukup orang tertentu je tahu.
____________________________________________

Jangan buat sesuatu yang buat aku menyampah dengan kau. Aku memang nampak macam takde apa dengan kau. Ke kau nak cabar aku samapi aku buat apa-apa dekat kau?

Takpe, kau pun belum cukup hebat nak cabar kesabaran aku.





p/s: Entri ini sangat feeling. Betul-betul aku feeling gila masa ni..

4 comments:

Anonymous said...

budak bangsar rupenyer.. feeling2..emo2.. =)

jejaka senja said...

bukit bandaraya shah alam. budak shah alam, bukan budak bangsar.

oh, aku bukan emo. sekadar nak try tunjuk emo.

Anonymous said...

o.. s.alam.. kekadang manusia kene tunjuk emo... that we called human..

Anonymous said...

salam wbt....
sabar..sabar..dan terus sabar.....manusia memang tak dpat tutup mulut manusia yang laen...dan manusia laen takkn pernah paham apa2 sekalipon yg pernah manusia laen hadapi....

apa2 pon yg terjadi....ALLAH yg susun kn? so it means org yg berckp2 mcm nih pon ALLAH la gak yg susun utk dihadirkn dalm perjalanan hidup kita....:)

sabar..redha...ALLAH hitung segala pahala tuh...:)

kot2 ALLAH nk uji2 abes2an dulu b4 dpt seorg bidadari yg jauh lebih hebat dari yg dulu...who knows....tyme tuh baru terasa...subhanaallah....hebat sungguh DIA yg merencanakan segalanya....:)

may ALLAH bless u alwiz..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...