Saturday 5 March 2011

Teori

Assalamualaikum.


Macam biasa, aku lebih banyak memerhati dan mendengar daripada bercakap. Aku akui aku agak kecoh dan suka buat kacau. Sehingga dianggap childish pada usia yang agak tua bangka. Terima kasih atas kejujuran.

Kau akan bercakap apa sahaja yang kau rasa. 




Bila kau pandang seorang lelaki yang kesempitan wang, kau kata dia seorang yang boros. Bila kau pandang seorang gadis beraroma ba'eng (masam + kepam), kau kata dia pengotor dan tak reti jaga badan.

Aku kurang bercakap bila melibatkan perkara subjektif. Benda berkaitan dengan teori sendiri aku kurang buka mulut. 

Aku lihat kau semudah itu memberikan teori kau. Kau kata itu, kau kata ini. Bak kata orang Indonesia,  "Segampang itu saja dong.."

Kau pernah fikir sejengkal ke depan tak? Atau kalau sejengkal itu agak jauh, kau pernah tak fikir sebulu hidung ke depan?




Kau sebarkan teori kau segampang itu dan orang lain percaya. Tapi, teori kau menyimpang ke gaung. Langsung tak betul malah dah jadi satu fitnah. Apa kesan teori kau atas kehidupan orang lain? Kau pernah fikir ke tak? 

Oh, mungkin kau hanya berfikir bagaimana teori kau dapat diaplikasikan dengan tepat atas kehidupan orang. Tengok, aku dah cipta teori aku kat kau. Kau bersalah pengaruh aku. Ha Ha Ha.
________________________________________

Aku terfikir, apakah kesan teori kau tu kalau betul pun?

Kau boleh bukak agensi? Atau kau butuh (baca: sangap. oh, kasar sangat. harap. ha, lebih sopan) perhatian orang terhadap kau? Bahawa kau memang tahu semua perkara?

Aku ada satu teori untuk orang macam ni.

" Self-confidence sangat tinggi untuk diaplikasikan atas kehidupan orang lain.."




p/s: Masing-masing ada teori sendiri. Simpan sendiri sudah. Bukan semua orang nak tahu pun teori kau.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...