Saturday 19 February 2011

Study group

Assalamualaikum.

Tadi aku ada discussion dengan classmates. Ada subjek killer Isnin ni. Doakan kejayaan kami. 1st time kami study dekat pusat komuniti. Puas hati.

Yang buat aku lagi puas hati, aku tengok diorang ni berbalah. Aku tak tahu keadaan study group kat Malaysia. Kat sini memang kau tak kan mengantuk. Melainkan kalau kau memang jenis mata tertutup tanpa kira masa tu aku tak tahulah.

Takde masa nak borak pasal bola kalau laki. Borak pasal gosip artis kalau pompuan. Kalau borak pun, jenis borak pasal benda yang tengah balah tadi. Fokus memang tinggi even tengah balah-balah tu.

Daripada seorang yang present, boleh bertambah jadi 3-4 orang. Lepas tu bertekak. Time bertekak ni aku suka. Yang ni kata macam ni, yang tu kata macam tu. Ada yang cuba jadi pendamai but at last, dia pun join bertekak. Layan.



Tengah bertekak tu, ada pulak yang menganjing. Ha ha ha. Aku perhati seorang demi seorang. Kan aku suka memerhati? Ada yang buat bodoh, ada yang join group ni, ada yang keluar sementara tunggu mereka habis bertekak. Yang keluar tu aku lah.

Bab menganjing diorang ni aku memang tabik tumit kaki cecah dahi. Cuba kau buat. Betapa skill menganjing diorang ni sangat tinggi.

Aku lunch dengan diorang. Sebelum tunggu makanan sampai, slot menganjing bermula. Memang tiada yang terlepas. Termasuk aku. Termasuk juga pensyarah yang mengajar.
Diorang punya menganjing dari sekecil-kecil benda sampailah sebesar alam. Kau bayang suara pensyarah pun sebiji dapat tiru. Siap gaya dengan mimik muka. Aku tengah kunyah ayam pun tertelan tanpa sempat kunyah 40x.

Ada pulak menganjing presentation member sendiri. Presentation yang dah sebulan lepas pun still ingat lagi. Masa dekat kelas memang pelakon terbaik. Semua jadi pelajar cemerlang. Kat luar memang terbaik diorang kutuk dan perli.



Kalau dah makan 10 orang satu meja, memang kitorang conquer restoran tu. Jenis nak gelak tepuk meja dengan hentak lantai. Pastu gelak takde masa nak control suara. Kasi lepas sampai ayam dalam mulut boleh lompat sampai dahi member depan.
_______________________________
Classmates aku tiada seorang pun kedekut ilmu. Gempak gila kentang macam mana pun, still akan kongsi. Tak tahu buat gaya tak tahu. Jujur.

Diorang bertekak settle dalam kelas. Tak bawak keluar. Bertekak pun, dapat kata sepakat gak akhirnya. Takde cakap-cakap belakang.

Aku dengar student Malaysia ada yang jenis makan sendiri. Umpat belakang. Come on babe! Kau gempaq sorang-sorang kau ingat kau power ke? Kau memang ada chance kena maki kat belakang tanpa kau sedar.



p/s: bolehlah kongsi pengalaman anda study group. Aku nak tahu jugak situasi kat Malaysia macam mana.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...