Sunday 23 January 2011

Rampas

Assalamualaikum.



Memiliki keupayaan menaip dengan kelajuan yang tinggi memang menjadi idaman setiap pelajar di universiti. Tatkala assignment datang bertalu-talu dan bertubi-tubi, insan yang memiliki jari-jemari yang lembut dan boleh bergerak lincah di atas papan kekunci adalah mereka yang amat bertuah.

Bagi mereka yang memiliki ramai aweks dalam alam maya, melayan kekasih maya anda seramai 7 orang dalam satu masa bukan satu perkara yang berat. Sambil mata anda melihat webcam Rosmah, jari anda dengan yakin menekan papan kekunci membalas soalan Mashitah dan Rafidah.

Bagi mereka yang kaki gaming seperti aku, bermain Fifa 2011 adalah sangat menarik. Anda tidak boleh menekan butang D terlalu lama kerana bola anda akan terlalu kuat. Tekan sikit sahaja jika ingin bola itu perlahan.  Bagi penggemar game NFS, tatkala mengendali kereta BMW 3.0, kepekaan jari amat penting untuk menekan butang kiri dan kanan. Lagi-lagi kalau anda macam aku yang jenis pakai manual. Apa barang main auto???

Namun, ada satu ketika aku juga seperti manusia biasa. Tersalah dalam pekerjaan. Dalam kes ini, aku tersalah menaip perkataan.
_______________________________________________

Aku: Kau camne skrg dgn dia?

Markonah : Camtula.

Aku: Camtu camne sengal?

Markonah: Ko pahal sengal2 lak ngan aku?

Aku: Takdelah, kalo ko gado ngan dia, bole aku ramas ko. ahaha!!!

Markonah: Ko gile apa nk ramas2 aku?

Aku: *Rampas.
Aku: Sala type la. sori ar. takde keje aku nak ramas ko.
Aku: huhuhu..

Markonah: Aku pun tak rasa apa kot. =p
_______________________________________________

Mendapat kawan sporting camni no problem. Kalau dapat macam ustazah bahyah, mampus aku nak menjawab. Nak type laju pun, baca dulu 2x sebelum tekan butang ENTER.





p/s: Aku tengah type ni pun cuba memperlahankan kelajuan menaip agar tiada salah lagi. Kalau ada tu, aku memang tak baca 2x.

3 comments:

Hasan Suyat said...

meramas-meramas ku punnn puas..
Mata kita sama memandang...aiwahhh. :P

eeziaf11 said...

ko mmg sengal..hahaha

Anonymous said...

mudaaa!!!!..ko nak ramas pe??..wakakkaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...