Wednesday 12 January 2011

Nota seorang adik

Assalamualaikum.


Aku tak edit apa-apa. Just copy and paste. Aku dapat ni daripada inbox fb kawan adik aku. Adik aku ni takde akaun facebook.

nadiah rindu sgt kt abg
die teringat ape yg berlaku abg ngan die
die kate abg tahan betol melayan kerenah die,abg punye la ckup sabar


*nadiah ckap, die sedih pn sbb rsaukn abg kt sne, sbelum nie, die pernah gk teringat kt abg,, tapi xdelaa sedih smpai camnie skali


*mlm td die dngar lagu, tetibe teringat kt abg, time die f3 akhir2 tahun, mase tu gak tarikh akhir abg g moroko utk pertama kalinya. tahun nie die ckap, abg byk sabar kerenah die, die xsuke kuar rumah terutama g shopping, malas ktanye tp taun nie, die btol2 byk menyusahkn abg, rse serba salah. abg still sabar n tahan karenah die, kkdang die gram, die kuar je berdua ngan abg, lg senang


*jari die pernah luke kne pisau,die cuak smpai xtau nk wat ape, pastu die bg tau abg, mase tu abg tgh layan fb, abg sanggup berhenti on9 pergi letakkan plaster kt jari die.......ni yg bwat die terharu sgt


*hari nk balik ke moroko tahun nie , abg ade bg die duit blanje kt die n qayyum....bg nadiah abg seorg yg caring, loving, bertanggungjawab, penyabar, tabah, slumber, peramah n pandai nasihat org scare santai


*die kate abg sebenrnye alim, tp xsuke tunjuk. luar nmpk gler2 n santai, tp ade pegangan agme yg kuat


*sebenrnye nadiah rsau kaalu abg sakit kt sne, nnti sape nk jage. kat sni abg yg sbuk jg org


*kalau sye on9 die sruh sye tnye kabar kt abg, walaupun tnye kaba perkara biase, tp penting bagi nadiah


*die mngharap sgt dpt laki cm abg, sbb ciri2 laki yg die nk sume ade pd abg sampai die sanggup mengatakn abg pakwe die
_____________________________


Aku pun tak perasan. Takpelah. Adik aku bukan baca blog aku ni pun. Aku segan kot. Sebab aku bukan seorang yang beremosi (baca: tak pandai tunjuk sayang).






p/s: Lagi tiga minggu dia test JPJ. Doakan dia lulus.

5 comments:

خديجة خليلة said...

Watak sulung itu sangat penting dan bermakna. Andai sulung itu lelaki, kekasarannya akan menjadi lembut. Keras kepala menjadi penyayang. Sehinggakan orang mengganggap, ada dua watakkah dia? Andai sulung itu perempuan, dalam dirinya terserlah kelembutan, namun ketegasan seperti seorang lelaki itu memang tidak dapat disangkal. Dirinya perlu kuat seperti seorang lelaki atas kerana gelaran sulung.

Tahniah menjadi yang sulung dalam adik-beradik!

MooSHE said...

waaa....

aku.hamba.abdi said...
This comment has been removed by the author.
rahim said...

sebab tulah aku tidak dilahirkan sulung kot, kurang penyabar! hoho

jejaka senja said...

@ kak lilah: huhu. berat.

@ aiman: wooo

@ dhirar: xtau anda komen apa

@ rahim: ooo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...