Sunday 19 December 2010

Actually...

Assalamualaikum.

Ahad kali ini indah. Aku bangun lambat. 10am. Tiada discussion. Heaven. Boleh blog-walking.

" Kau ni penyabarlah. Kalau aku lah, ish! Dah lama aku ikat botol kicap dekat janggut dia," kata Manan (bukan nama sebenar), sambil menuang kicap ke dalam dulang.

" Kenapa kau tak marah je tadi? Dapat kat aku, aku jentik ubat stepler dalam lubang hidung dia," Fadli (bukan nama sebenar) mengamuk akibat terstepler jari sendiri.

" Kau still bagi muka even dia dah kencing kau?" Leman (bukan nama sebenar) terkejut sambil gugur kumis nipis.

" Kau boleh relax je? Kau ni takde perasaan ke haa?" Jaslim (bukan nama sebenar) menuding lentik jari telunjuk, tepat ke hidungku, sambil tangan kiri kat pinggang.

Dan ada lagi beberapa situasi yang aku tak larat nak tulis.

Mungkin sebab aku bukan seorang beremosi. Aku bukan seorang yang react dengan perasaan aku.
Contoh: Aku marah. Aku tak tunjuk aku marah.

Aku suka kat orang tu. Aku tak cakap. Apa? Ingat laki takde yang pemalu ke?

Aku suka kek coklat. Aku tak tunjuk. Ok. Ni tipu. Aku pernah tipu kata dah habis padahal aku dah potong separuh and sorok bawah sinki.

Ada kawan aku kata aku ni bahaya. Jenis yang meletup kalau tak kena gaya. Jangan risau. Aku memang banyak kali meletup ikut saluran yang betul. Aku ikut prosedur semulajadi. Kadang padu, kadang kencang, kadang longlai. Ah, panjang pulak! Senang cite aku kentut. Yang selalu jadi mangsa letupan gas metana itu adalah shidan vavavoom.

Actually, aku bukan seorang penyabar. Aku muda. Darah menggelegak. Panas baran. Cuma, aku tidak bertindakbalas dengan perasaan aku.


p/s: Aku ada hipothesis. Lagi lama aku tak marah, lagi power aku 'meletup'. Sabar adalah berkadar langsung dengan 'letup'. Boleh terima??

3 comments:

Hasan Suyat said...

Kentuuuuuuuut! Hahaha Itu jer ko tahuuu. Hipotesis aku, lagi lame kau simpann, lagi kaw bauuu die...hahaha

jejaka senja said...

aku punya odourless laa.

morsmode said...

hipotesis ko mrnarik.
tapi betul ke bro?


keh keh keh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...