Thursday 3 November 2011

Pelesit

Assalamualaikum.


Malam itu sejuk. Hujan mula turun. Sekejap lebat, sekejap renyai. Namun bilik aku sudah tidak puaka seperti dulu. Ada dua tingkap sepanjang 6 kaki di dinding. Rintik-rintik hujan menerpa ke tingkap dan mengalir perlahan turun ke bawah. Persis air mata aku mengalir ketika potong bawah besar.

Aku memanjat katil dan menggantung pakaian aku yang tunggang-langgang. Lantai bilik yang asalnya indah dengan corak tikar bertukar menjadi gedung pakaian bundle. Aku humban semua pakaian aku atas lantai. Sedang aku fokus menggerakkan pinggang dan bahu untuk menggantung baju, seekor binatang muncul di depan mata aku.

Aku: Wooooooiiiii!!!! Apa benda ni?

Dan: Tu pencirit.

Aku: Pencirit tu bukan berak cirit-birit ke?

Dan: Eh, tu pelesit.
____________________________

Ini gambar pelesit.

Gambar pencirit aku tak cari. Semua orang pernah jadi pencirit. 



p/s: Kalau anda ingat entri pasal smith ini, dia adalah orang yang sama.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...