Friday 18 November 2011

Dah lama tak dengar.

Assalamualaikum.


Aku dah lama gila tak dengar nasyid. Sangat lama rasanya. Sejak Ustaz Asri Ibrahim, vokalis kumpulan Rabbani kembali ke rahmatullah, aku makin tak into dengan nasyid.

Tapi ada satu kumpulan nasyid ni, dari aku darjah tiga sampai sekarang aku masih boleh lagi layan nasyid-nasyid yang dibawakan.

Kumpulan nasyid ini adalah satu-satunya kumpulan yang aku pergi konsert mereka. Dari mula sampai habis aku duduk penuh khusyuk. 


 
  
Sekarang aku tengah layan lagu ini. Semua ini berpunca daripada roomate aku.
____________________________
At least ini mungkin boleh jadi batu loncatan untuk aku dengar kembali nasyid.



p/s: Aku sekarang memang tengah layan dua buah lagu English. Satu aku suka metafora lirik dia. Lagi satu aku tak nampak kaitan tajuk lagu dia dengan lirik dia.

2 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aku dulu zaman matrikulasi hingga zaman universiti, halwa telinga adalah nasyid. Mungkin sebab tu aku dekta dengan usrah, then aku jadi naqibah.

Bila masuk kerja, aku dah makin juah dengan benda tu semua. Entah apa je yang aku dengar sekarang ni.

SIgh~

jejaka senja said...

layan lagu sekolah la sekarang. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...