Friday 25 November 2011

Ayum a.k.a Inggun

Assalmualaikum.


25 November 2011. Hari ini hari lahir adik bongsu aku yang ke16. Maknanya dia lahir pada tahun 1995. Dilahirkan di hospital yang sama dengan aku, adik perempuan aku, dan ayah aku. Kami hanya 3 beradik sahaja. Antara aku, adik perempuan aku, dan dia, semua selang 3 tahun.

Nama dia Abdul Qayyum pun aku yang bagi. Ayah aku pulak setuju sebab ayah aku cakap gabungan nama yang ada dalam Ayat Kursi. (* bentang sejadah sambil tasbih bergerak)

Masa dia lahir, aku menangis teruk gila. Ya, aku ingat sampai sekarang sebab aku tak mengaku dia adik aku. Muka macam Cina. Sepet gila. Padahal memang mata tak terbukak langsung. At last, aku boleh terima kehadiran dia dalam rumah. (*ayat macam adik tiri padahal adik kandung).

Dia ada tanda lahir di dahi. Sangat jelas. Sekarang dia dah besar. Tanda lahir itu pun dah mula pudar.
________________________

Cerita banyak pun tak guna. Layan video ini sudah. ----> sila cepatkan sehingga minit ke 11:12

Nak layan video penuh pun boleh. Tapi watak adik aku start minit ke 11.



p/s: Kalau rasa muka aku poyo, muka adik aku poyo ke tak?

2 comments:

Anonymous said...

adik ko poyo, tp ttap ko lebih poyo ;p

jejaka senja said...

oh, ingatkan dia x poyo. nasebek ada kawan poyo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...