Thursday 31 March 2011

Entri terakhir dari Abu Temam

Assalamualaikum.


Aku akan pindah rumah. Ini entri terakhir aku dari rumah ini. Rumah ini sudah lebih 20 tahun dihuni oleh pelajar Malaysia. Aku dan housemate lain mungkin menjadi penghuni terakhir.

Sedang penat. Kemas tak habis lagi. Esok sambung. Kalau rumah baru dah ada internet, aku update dari sana pula.

Rumah ini tak banyak kenangan sebab aku pun penghuni baru rumah ini. Tak sampai 6 bulan pun aku sewa rumah ini.

Jadi ketua rumah ini takde apa yang best pun. Semua orang tolak dekat kau. Itu kau. Ini kau. Yang best kalau ada majlis makan. Jemput wakil rumah. Sudah tentulah ketua rumah jadi wakil rumah. Itu je yang best.

Lain-lain kau dah jadi macam seorang ayah tanpa isteri dan anak-anak. Nak ada teman sekatil kena cop gay pulak. Nak lempang anak-anak konon-kononnya tapi semua badan saiz The Rock.


Ini macam kalau aku lempang, dia jentik balik pon aku dah mabuk.

Aku dah letih. Nak tidur. Esok nak settle rumah baru pulak.

Tata.
_____________________________

Aku dulu minat gila The Rock. Sampai beli baju WWF yang ada gambar The Rock. Dapat kat ayah aku, dia buat lap kereta. Aku nak menangis pun bukan penuh baldi air ayah aku lap cermin kereta.




p/s: Pindah rumah budak perempuan yang dah balik  Malaysia. Kemas. Nasib baik.

2 comments:

Hasan Suyat said...

aku ingat gambar kau tadi ajimuda..hehe ;)

jejaka senja said...

nak lengan aku kena toreh dgn pisau lepat ke? tak pun kene sagat dgn kertas pasir?? hhahaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...