Tuesday 9 August 2011

asar ramadhan kedua (bahagian 2)

bahagian 2


Aku hanya mampu memandang gadis itu dari sisi tepi sahaja kerana dia sudah melangkah masuk ke dewan solat muslimat. Aku pula terus berdiri dan mengangkat takbir mengikut imam. Aku masih mampu khusyuk tanpa memikirkan gadis itu untuk sementra waktu.

Selesai sahaja doa, aku bersandar di dinding masjid.

Aku tersentak melihat ramai muslimat berduyun-duyun berjalan kaki pulang ke rumah. Gadis itu tidak kelihatan. Aku nekad untuk mencari gadis itu. Namun, tempat aku duduk amatlah tak strategik kerana dihalangi banyak tiang masjid.

Aku menunggu gadis itu di hadapan masjid. Tempat itu strategik kerana aku dapat melihat semua orang yang keluar dari masjid sama ada dari pintu kiri ataupun kanan. Aku duduk keletihan kerana agak lama menunggu. Aku mengarahkan mataku ke arah pintu kiri kerana dari situ gadis itu masuk ke dewan solat muslimat.

Tiba-tiba bahu aku ditepuk seseorang dari sebelah kanan.



bersambung..

1 comment:

Anonymous said...

pehhh.....saspen lagii ni....tak sabar nak tunggu episod terbaru...Hmmm...macam cerita mingguan pula..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...