Saturday 30 July 2011

My mama

Assalamualaikum.


21 Julai 2011.

Birthday mama yang ke 49. Macam tahun-tahun sudah juga, aku tak wish on time. Mesti terlambat. Tapi tahun ni adalah yang paling lambat aku wish. 21 Julai - 26 Julai aku terlibat sebagai atlet Malaysia dalam Sukan SEA antara Malaysia, Thailand, dan Indonesia.

Masa kecil aku bukanlah anak yang baik pun. Nakal dan degil juga macam budak-budak lain. 

Antara memori aku dengan mama adalah aku pernah kena marah sebab kacau mama solat. Aku ingat lagi masa itu adalah solat Maghrib. Aku sangat tertarik dengan cara mama ikat telekung dia. Mama ikat bentuk reben dan rama-rama.

Setiap kali mama bangun dari sujud, aku akan tarik tali telekung mama. Aku tarik sikit-sikit. Sampai mama sujud terakhir, maka tercabutlah telekung mama tu. Elok je mama salam tahiyyat akhir, aku kena marah. Sure lah menangis. Masa tu hati tak keras lagi macam sekarang. Asal kena marah je menangis. 

Tokmak aku (nenek belah mak) yang pujuk aku. Dapat asikrim paddle pop woi. Masa tu paddle pop kira Robbin Baskin la sekarang ni.
_____________________________

Happy birthday to mama. Hope you always in good health. 




p/s: Aku masih menangis bila ingat mama sakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...