Saturday 9 July 2011

0 - 0 (bahagian 5)

bahagian 5



Kini tibalah masa yang dinantikan oleh semua pelajar. SPM akan bermula lusa. Semua pelajar sibuk meminta maaf kepada cikgu dan rakan-rakan. Hasnae berkira-kira ingin meminta maaf kepada Yusuf. Salwa mendesaknya supaya meminta maaf dengan ikhlas kepada Yusuf.

 “ Hasnae, aku mintak maaf kat kau sebab selama ni banyak kutuk kau, kentut kat kau. Aku tak sengaja. Betul. Terkeluar sendiri. Maafkan aku tau? Aku doakan result kau gempak nanti. Kau kan pandai, rajin, insyaallah semua A la nanti,”  Yusuf berkata dengan penuh ikhlas.

 “ Aku pun sama Sop. Betul-betul mintak maaf. Nasib baik muka kau dah jadi Korea semula. Ampunkan aku. 0-0 ok?” ada genangan di tubir matanya. Yusuf menggeleng .

 “ Aku dah doakan kejayaan kau tapi kau tak pun. Takpe, aku tak kisah pun. Kau hutang aku 1 maaf. Kira 1-0 tau? Aku menang. Haha.. Goodluck!!” Yusuf berlalu. Hasnae terkejut dengan kata-kata Yusuf tadi. Mengalir permata jernih membasahi pipi mulusnya itu.

 “ Aku sayangkan kau Sop. Aku tak tau kenapa aku lakukan begini terhadap kau. Makin aku sayangkan kau, makin aku nak sakitkan hati kau. Kenapa kau tak maafkan aku?” dia cuba menahan air matanya daripada mengalir lagi. Namun dia mengerti. Setelah apa yang dilakukannya terhadap Yusuf, memang wajar Yusuf berat untuk memaafkannya.

 “ Ala Nae, kenapala kau nangis pulak tu? Mana boleh 0-0. Nanti kita dah takde apa-apa nak digaduhkan. Sunyilah hidup aku nanti. Aku sayangkan kau. Sebab tu aku sanggup gadai nyawa aku dulu. Aku tak kisah mati sebab ko. Aku tak nak ganggu pelajaran kau. Aku harap lepas SPM, aku dapat jelaskan. Semoga berjaya, bidadariku,”  Yusuf berdoa dalam hati.



bersambung..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...