Thursday 26 May 2011

Simple

Assalamualaikum.


Sekarang ini cuaca sangat panas. Bahang dia betul-betul buat peluh penuh 2 kolah. Nak buat wuduk pun geli sebab ada nampak daki terapung dalam gayung. Terik sinar mentari menyilaukan mata. Terkebil-kebil mata aku pejam. Nak buka lama-lama tak boleh. Pedih.

Disebabkan cuaca yang panas sampai nampak kesan basah celah ketiak pelajar-pelajar universiti aku, maka ada lah seorang dua yang tuang kelas. Skip kelas la senang cerita. Belajar dalam kelas pun dah macam belut kena rebus hidup-hidup. Menggeletik sana, mengggeliat sini.

Aku tolak tepi keterampilan kemas ke universiti waktu panas begini. Selipar, jeans, kemeja atau tshirt. Settle. Habis simple aku ni pun, ada lagi simple. Mahasiswi Arab lah. Simple sangat sampai berselirat santapan mata aku nak sasarkan. Ada unsur asonansi S di situ kalau anda masih ingat subjek Bahasa Melayu, gaya bahasa.

Nak sasar situ, simple jugak. Nak sasar sini, lagi lah simple. Nak sasar sana, 40x simple.

Kadang-kadang terbabas jugak sasaran aku. Tersasar dalam sangat. Lebih jauh daripada biasa. Dah sibuk paling kiri kanan. Konon-konon berusaha tak nak tersasar. 

Kau bayang tengok orang lelaki tengah berjalan, kepala kejap kiri kejap kanan dalam satu langkah. Tak ke nampak freshie walaupun dah 6 bulan aku belajar? 

Aku malas nak tiru mahasiswa Arab sini. Ada sebahagian mereka memang jujur. Terlebih jujur pun ada. Mahasisiwi yang tahap 70x simple dah berlalu pergi pun, mata tak kelip walaupun dah 30 saat. Itu yang jujur. Yang terlebih jujur, kepala siap pusing ke belakang walaupun badan masih menghadap ke depan.


gambar ini baru 60% arah pusingan kepala mereka
______________________________

Aku sebenarnya nak tulis lain. Selalu sangat jadi begini. 

Lantaklah. Janji berupdate.





p/s: Kalau tiada iman walaupun sebesar hati nyamuk, dah lama aku usha member kelas aku yang rata-rata 28% simple..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...