Saturday 24 December 2011

Perempuan dan perbandingan

Assalamualaikum.


Aku akui aku bukan lelaki yang baik. Macam Alif Sattar nyanyi lagu Lelaki Seperti Aku, " Memang tak ada lelaki seperti aku, tapi yang lebih baik banyak..". For sure lah ramai lelaki lagi baik daripada aku. Orang yang baik tak mengaku dia baik. Ehem ehem.

Kali ini aku nak mengarut pasal lelaki dan perempuan. Aku sebagai lelaki tulen pasti aku backup lelaki but at the same time, I have to be a gentel (gentle) man. Being nice to girls. Yes, they are weak, I know, but they are sweat sweet too.

Aku perasanlah kan, perempuan ni suka buat benda yang mereka tak suka lelaki buat kat mereka. Tapi, lelaki pun sama je. Tapi, benda ni aku tengok memang khas untuk perempuan.

Perempuan suka membanding-bandingkan tapi tak suka dibandingkan.
_______________________________
Siti: Awak, cuba tengok lelaki kat tangga tu. Sejuk hati saya tengok. Rambut pendek, kemas. Pakai t-shirt berkolar. Nampat smart sangat. Mangai, lengan dia. 14 kali lah lengan awak.

Salim: Ye lah. Saya ni bukan apa. Tapi ..............

Siti: Wah, dia naik Honda Civic la. Warna putih pulak tu. Feveret I tu. Awak ni cepat-cepatlah tukar kereta. Dahlah bau kasut futsal, stokin bersepah. Awak tahu tak Viva ni sempit?

Salim: Kan saya dah cakap, nanti ..............

Siti: Awak ni kan saya tengok, tak caring langsung macam Salleh tu. Dia tu saya tengok, hari-hari hantar Syafiqah pergi kolej. Hujan pun dia sanggup tunggu. Dah tu tak macho langsung macam Syakir. Dah lah suara sedap, pandai masak kuih kaswi. Awak ni kan.. Tak tahulah saya nak cakap apa.

Salim: Awak dah habis cakap ke?

Siti: Banyak lagi ni. Kenapa?

Salim: Ni ha. Cuba awak tengok perempuan Korea ni dalam gambar ni.

Siti: Haa. Kenapa? Kan saya dah tiru semua tu? Apa lagi yang lain? Skirt labuh yang awak bagi tu pun saya simpan tak pakai. Yang ni saya beli sendiri. Baru nampak kaki penuh.

Salim: Takdelah. Kaki perempuan ni panjang, licin, kurus. Lawa je saya tengok. Tapi kenapa kaki awak macam guni beras je saya tengok?

Gadis yang tak tutup kaki biasanya betis dia saiz ini

Siti: Awak ni kenapa? Awak suka saya ke tak? Banding-bandingkan pulak.

Salim: Eh, marah ke? Ingatkan tak marah. Tadi awak suruh jadi macam Syakir lah, Syafiq lah, entah siapa-siapa lagi. Saya ok je.

Siti: Dah lah. Awak kalau tak suka saya, kita clash. Now!

Salim: My pleasure. Awak boleh turun kereta Kancil saya ni. Baru boleh pam tayar balance semua empat tayar.

Siti: Apasal pulak?

Salim: Saya tak pernah pam tayar belah kanan sebab nak bagi balance tayar kiri kanan. Biasanya saya pam tayar kiri je sebab angin cepat keluar. Berat sebelah Kak Siti oii..
_____________________________
Kalau aku lah kan, nak tegur ok je aku rasa. Yelah, semua orang nakkan yang terbaik untuk diri sendiri. Kita pun nakkan pasangan kita jadi yang terbaik. Kalau cakap je apa kita nak tanpa perlu bandingkan dengan siapa-siapa kan sedap? Senang je pasangan tu nak ikut.

Haih, aku type macam ni macamlah aku dah berpasangan. Kahkahkah.

Ini hanya pendapat. Mungkin juga pengalaman. Pengalaman yang tak siap.



p/s: Ada orang cakap kumpulan gula-gula (Kpop gadis Melayu) tak boleh pergi jauh sebab kaki macam pemukul besbol. Orang cakaplah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...