Wednesday 22 June 2011

Harem pants

Assalamualaikum.



Petang itu aku dirasuk. Dirasuk nafsu membeli-belah. Tapi nafsu itu tidak dapat aku lampiaskan. Barang yang aku nak beli tiada satu pun memenuhi kehendak naluri batinku. Aku takkan beli sebarang barang gantian sekadar untuk memuaskan nafsu membeli-belah aku.

Aku beristighfar panjang. Mungkin ini petunjuk dari langit. Supaya aku menyingkirkan nafsu shopping aku. Aku telah ada 5 helai baju kemeja bercorak kotak. Dan aku ingin membeli lagi hanya kerana ingin membuat koleksi warna.

Duit zakat tak dapat banyak mahu shopping sakan? Haktuih laa.

Petang itu juga aku ditemani housemate aku.

Housemateku ini telah bermimpi bahawa dia mendengar suara dari langit. Suara dalam mimpi itu adalah alunan ayat-ayat suci alquran.

Bangkit sahaja dari tidur, dia terus basuh muka dan mengajak aku ke tempat ini. Tempat yang menjual segala jenis benda alah.

Dia ingin beli alquran. Aku ingin beli baju.

Tapi disebabkan nafsu yang mengamuk itu tadi telah berjaya aku tundukkan, aku pun follow dia beli alquran.

Di dalam kedai itu bukan sahaja jual alquran, bahkan ada juga pakaian-pakaian untuk solat.

Maka, terjadilah perbualan ini.
________________________

Housemate: Lawalah seluar ni.

Aku: Musim panas memang sesuai pakai seluar jenis ni.

Housemate: Kat Malaysia pun aku tengok dah ada yang pakai.

Aku: Tu lah. Aku pun ada perasan jugak.

Housemate: Style jugak kan pakai seluar telur labuh ni.

Aku: ............................ 
______________________

Bukan seluar telur labuh. Bukan ya kawan-kawan? Bukan ye adik-adik?

Harem pants laa. H.A.R.E.M pants.

Nak sebut memang macam haram. Tapi lagi haram kalau dinamakan seluar telur labuh.



Ini dia Harem pants



Sebut betul-betul. Harem pants




p/s: Aku tahan gelak sambil menangis. Seolah-olah menghayati ayat alquran yang berkumandang di dalam kedai itu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...