Thursday 16 September 2010

silap

assalamualaikum.

idea datang bertubi2. lebih tepat lagi, mood aku nak mengarut sangat tinggi di kala ini.banyak benda aku nak keluarkan daripada kepala aku seblom aku baring nak tidur.

silap. salah.

biasalah manusia. takde manusia yang tak penah tak buat salah silap. konfem ada.contoh: salah tengok signboadrd. salah sangka. salah teka. banyak la salah. malas aku nak type. sebab memang banyak salah silap kan?

bagi aku, kadang-kala kita perlu buat silap kecil supaya tak jadi silap besar. contoh: tak payah tegur seseorang yang kita kenal yang kita tak pasti kesan masa depan nanti macam mana. at first, memang nampak la sombong sebab tak tegur. bila fikir panjang, kena yakin dengan tindakan salah yang kita buat tu adalah untuk elakkan silap yang lagi besar pada masa akan datang. (ini kes aku. contoh dari diri aku. kalo sape2 yang baca blog ni x paham, bole tanya aku..)

bagi aku la, kena jugak kadang2 aku agak jahat (stacy angie) and kejam. berlaku sombong dan bongkak. kerek dan berlagak. bukan sebab aku dah malas buat baik or dah bosan buat amal jariah. tapi aku harap dgn kejahatan tu akan bukak mata orang lain benda aku buat ni jahat, jangan diikut. kadang bila buat jahat sorang2 x rasa salah. dah tengok ada orang lain buat salah, baru rasa bersalah.

actually x sampai maksud apa aku nak tulis kat atas tu. ahahahahaa. actually nak cakap, kalau tiba2 aku jadi sombong, adalah sebabnya tu. bawak2lah bertanya. berbincang. jadi matang. jangan suka buat spekulasi. (aku suka acap punya ayat. "jangan suka buat spekulasi").

dan kadang2 juga, apa yg orang buat kat kita, kita buat la balik kat orang tu. adil. memang baik kalo perbuatan jahat dibalas baik. tapi macam aku cakap tadi, ada keadaan perlukan keras dibalas keras, kasar dibalas kasar. what you give, you get back. senang cite kan?

fahamilah, hayatilah renungilah..

tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu
tentang mati kamu..

2 comments:

Anonymous said...

"tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu
tentang mati kamu."

*terlalu dalam maknanya.

Anonymous said...

terpulang kepada tafsiran masing2.
zahir ayat sudah memadai.
tidak perlu terlalu dalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...