Thursday 16 September 2010

sembang myvi bjr 7081

assalamualaikum.

aku takde modal nak type pagi2 buta ni. aku baru balik konvoi raya. 2 hari. letih gile der. aku sorang drive. naik kebas kaki aku. bukan takde penumpang (arif and fit) offer nak drive, tapi kete bapak aku tu. papehal jadi, biar aku tanggung. so, better aku drive la aqn?
1st day: kelana jaya - gombak - lembah keramat - ulu yam
2nd day: jenjarom - puchong - subang perdana

banyak benda kitorang discuss and borak dalam kete sepanjang 2 hari. macam2 cite kuar. resam orang menrantau la kan? banyak story xtau. best gak bawak acap the boss dalam kete. banyak misteri nusantara terungkai dan terbongkar. daripada cite pasal syariah, bawak kepada bahasa arab. daripada allahyarhamah datuk sosilawati, bawak kepada isu penyatuan dua hati. daripada cite ustazah kain belah, bawak kepada khilaf harakah islahiyah. banyak isu. tak larat aku nak kupas.

aku pon jadi bahan gak dalam kete tu. tapi takde hal. aku ok jer. soalan biasa pasal sejarah silam. aku layankan aje. topik feveret adalah tunang dan kawen. aku pon tak terkecuali. terbabit sekali. ye la, ni la tajuk yg ada point nak bahan aku. (yang naik kete aku, aku bukan luah perasaan tak puas hati kene bahan dlm kete. takde kaitan ok??)

actually aku dah tak amik tau pon. aku ada banyak lagi benda lain nak settle. aku ada lagi masalah lain nak pikir. what past is past la kan der? takde plak aku nak jadi macam dani cite adamaya tu. sengal la jawabnye tu. hepi je aku tengok kawan2 aku da kawen and tunang. luqman and wani dah tunang. farahin da kawen.
yang akan menyusul aku tak pasti. (arep ada gaya kene jampi ngan sumandak sandakan. btol ka bah??)

skrg ni aku dah tak akan amik tahu pasal benda2 lepas. aku takkan melintaskan fikiran aku kat perkara2 lepas. la ni, aku nampak kawan2 kat sekeliling aku. aku lihat keluarga aku kat sekitar aku. aku dah tak nampak apa2 benda lain. jadi, sape2 yang ada dekat aku, samada korang famili or kawan2 aku. dekat di mata dan dekat di hati..

aku mantong sebenarnya malam ni. lalok giler. penat drive x hilang tapi x bole lelap.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...