Thursday 3 May 2012

Perasan tahap dewa

Assalamualaikum.


Boleh bayangkan kau tahu sesuatu benda yang kau tak sangka-sangka? Kau tak terfikir langsung tapi itulah yang berlaku sebenarnya. Aku rasa macam Yuna sebenarnya sekarang ni. Kahkah! Apasal aku asalkan boleh nak rasa aku macam Yuna walaupun suara aku tak sedap langsung? Cerita dia macam ni.

Ambil analogi awal. Yuna telah dinobatkan sebagai pemenang untuk Album Terbaik dalam Anugerah Industri Muzik (AIM) pada asalnya. Kemudian, ditarik balik atas alasan ada kesilapan teknikal. Kemudian, anugerah diserah kepada Anuar Zain kalau tak salah aku.

Ok. Itu analogi Yuna.

Ini analogi aku.

Aku dengan rasa langsung tak malunya baru dapat tahu sepatutnya aku adalah pemenang untuk anugerah paling hensem sempena hari keluarga baru-baru ini. Walaupun aku rasa memang bukan aku pun, tapi dah ada orang cakap, aku belasah je lah percaya. Kahkahkah!

Mengikut hikayat dan mitos yang dicanangkan, maka menanglah aku anugerah paling hensem dengan undian yang aku pun tak tahu. Tapi dengan penuh konfiden dan tak fikir erti malu, aku yakin aku menang dengan undi yang besar. Kira melebihi 2/3 jumlah pengundi. Aku punya sukalah aku nak letak berapa pun. Ini mitos aku.

Namun, nak jadi cerita, masa pengumuman pemenang, telah berlaku kesilapan teknikal yang membawa kepada terlepas anugerah tersohor itu daripada genggaman aku. Aku yang pada asalnya memang tak tahu menahu langsung, meraikan sahaja majlis. Tapi lepas dah habis majlis, masa on the way balik, baru aku dapat tahu aku yang patut naik pentas ambil anugerah itu.

Kahkahkah!

Aku cerita ni nampak macam aku tak puas hati eh? Bukan aku tak puas hati. Aku ok je. Hari keluarga orang nak suka-suka. Aku saja nak perasan. Anugerah paling hensem tu wei. Nasib baik aku tak menang betul-betul. Kalau tak, mampus aku melayan perasaan ini.

Perasan tahap dewa lah wei aku hensem. Kahkahkah!
_______________________________

Sebab tu aku masih percaya tak semua benda kita patut tahu. Better tak payah tahu.

Kalau tak betul pun, aku tak peduli. Aku nak perasan jugak. Kahkahkah!



p/s: Dah lama tak perasan camni. Dah lama tak belek jerawat depan cermin. Kahkahkah!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...