Thursday 19 January 2012

selamat hari lahir

Assalamualaikum.


Selamat hari lahir buat diri sendiri. 23 tahun sudah. Tahun ni aku memang tak berapa nak sedar birthday aku. Tetidur kepenatan akibat lambakan kerja sekolah (baca: tugasan @ assignment). Tidur pun jenis tak tukar baju. Pakaian aku tidur seumpama pakaian ke majlis makan malam semi-formal.

Bangun tidur akibat alarm berbunyi macam nak pecah speaker.

" Selamat hari lahir azim..." sms daripada mama.

Itu pun aku tidur balik lepas matikan alarm.

Buka facebook. First time tahun ni notification aku sampai 50 lebih. Aku syak budak-budak gian facebook hantar farmville, smallvile entah apa-apa coins lagi entah.

Rupa-rupanya wish birthday. Aku tahu 19 Januari birthday aku. Cuma macam kisah tak kisah. Last-last tak sedar terus. Mungkin sebab aku dah 23 tahun, aku dah tak berapa kisah sangat pasal birthday semua ni. Aku lebih kisah soal masa depan aku sebagai pelajar je sekarang ni.

Ayat kalau tak gebang memang bukan aku lah tu. Kahkah.

Satu lagi titik kehidupan aku terpadam. Maknanya aku dah makin dekat dengan tarikh kematian aku. 

Aku masih kekal single pada usia 23 tahun walaupun agak goyah status single aku ini pada hujung usia aku 22 tahun. Namun, aku berjaya meneruskan status single aku ini. Aku berhajat untuk tidak menukar status single ini untuk masa terdekat.

Single di sini bukanlah seperti sesetengah orang. Single but not available. Aku memang single dan available. Ini bukan promot. Ini cuma nak bagitahu. Supaya tak ada salah faham di kemudian hari yang akan menggelapkan peluang aku untuk berkenalan dengan lebih rapat dengan mana-mana gadis perawan. Kahkah!

_________________________________

Terima kasih kepada yang ucapkan birthday aku.

Terutama pembaca blog ini yang wish di fesbuk. Baru aku tahu aku ada beberapa silent reader dalam kalangan rakan-rakan fesbuk.

Entry ini sebagai tanda terima kasih aku untuk kalian.



p/s: Serius tak rasa apa-apa pada usia 23 tahun. Dah tua mungkin?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...