Sunday 25 September 2011

0-0 (bahagian akhir)

bahagian akhir



        Malam itu Hisham dan Hanae membuka semua hadiah yang mereka terima ketika kenduri petang tadi. Bermacam-macam saiz dan bentuk yang ada membuatkan mereka tersenyum walaupun penat melayan tetamu dan rakan-rakan yng hadir pada hari itu.

 “ Semoga menjadi isteri yang solehah untuk Hisham. Redha Allah kini terletak pada redha suami kau. Berusahalah sebaiknya memelihara rumah ALLAH ini. Aku dah maafkan semua salah kau. Kau dah takde apa-apa hutang dengan aku. Sekarang dengan rasminya aku isytiharkan kita seri 0-0. Haha..,” Hasnae memeluk suaminya dan menangis di bahu suaminya. 

Suaminya membelai rambutnya denagn manja sehingga dia tenang kembali. Sepasang telekung dan sehelai jubah ungu diberikan oleh Yusuf untuk Hasnae. Kad ucapan itu diselitkan kembali di dalam kotak dan Hisham mengajak Hasnae untuk tidur memandangkan mereka berdua amat letih. Hasnae terlena dalam dakapan suaminya tersayang.

 “ Abang akan cuba yang terbaik untuk membahagiakan awak,” doa Hisham sebelum terlena memeluk Hasnae tercinta.

 “ Ya ALLAH, syukur atas ujianMu ini terhadapku. Kau maha mengetahui apa yang Kau rancangkan untukku. Tabahkanlah hatiku, agar aku bisa melupakan dirinya kerana telah tiada apa-apa lagi antara kami. Moga ENGKAU kurniakan aku apa yang terbaik bagiMU untuk diriku,” Yusuf berdoa sambil mengalir air matanya sehingga terlena dalam sujud terakhirnya ketika bertahajjud kepada Ilahi. Semoga tercipta lembaran baru dalam kisah hidup mereka.

                                                -sekian-




kisah ini telah tamat. aku ada lagi cerpen tapi tak tahu nak buat entri begini ataupun tak. mungkin aku patut berhenti daripada buat entri berbentuk cerpen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...