Monday 29 November 2010

Jangan main hujan

Assalamualaikum..

Aku keluar universiti. Hujan renyai. Aku start nyanyi. Angin kuat. Masuk lagu kedua, hujan makin lebat. Lupa! Suara aku memang ke laut. Tu yang air laut cari aku. Datang sekali dengan air hujan. Patut makin lebat. Kena cepat sampai rumah. Hari ni turn aku masak.

Basah. Kuyup. Air menitis. Perah hood sweater. Air masih menitis. Pakai kasut DCshoecausa ingat kalis air. Kaki kecut. Kalau letak ikan laga dalam kasut pun boleh bersih kuku kaki aku. Hilang semua cagu dekat celah-celah kuku.

Aku lari tengah hujan. Tak sampai 200m dah pancit. Aku dah tak macam dulu. Fitness down mendadak. Macam populariti artis kat Malaysia. 70% short-term. Lepas tu jadi duta produk. Tak laku lagi, bukak kedai. Tak laku lagi, buat MLM. Tak laku lagi, saja buat kontroversi. Kasi up balik. Apa kaitan dengan fitness aku? Maybe aku boleh fit macam dulu kalau rajin exercise. Exercise tu kan macam kontroversi. PANASSSkan badan!!

Oh, tadi aku melayang kejap. Ini betul-betul punya melayang. Angin memang kencang. Pokok siap boleh buat back-flip 100darjah. Badan ringan. Tak jauh aku terbang tadi. Setengah meter je rasanya. Memang akungka angin tu punya kuat. Tak silap aku, dah 2x aku melayang. 1st, 2007 dulu. 2nd, petang tadi.

Dah besar main hujan, ingat kecik dulu kene marah dengan ayah. Baru sekarang aku tahu, tak elok main hujan. Bau stokin lembab memang akungka. Tambah lagi dengan bau kasut perap. Pasang Ambipure dekat 4 penjuru rumah pun, tak tentu jugak ada bau Ambipure. Silap-silap bau Armpit-pure.

4 comments:

Anonymous said...

akungka tu ape?

azim said...

term yg digunakan nak gambarkan betapa dahsyatnya sesuatu keadaan.. (aku je yg guna)

Anonymous said...

bkan askuga ke?haha

bell said...

wow cmne la ko nk gain weight ni...smpi bole kne layang2 lg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...