Sunday 15 February 2009

siapa sebenarnya..



cuba kau dengar

cuba kau cuba
diam bila ku cuba
untuk berbicara dengan kamu
pernahkah kau ada
bila ku perlu untuk
meluahkan rasa hati
dan bila kau bersuara
setia ku mendengar
agar tenang kau merasa
siapa sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkn aku
itulah aku padamu
cuba kau lihat
cuba kau cuba
renung ke mata aku
bila ku kaku melihatmu
pernah kau ada
bila ku perlu
untuk menyatakn rasa
sakit dalam diri
dan bila kau perlu
setiaku menunggu
agar senang kau merasa
siapa sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkn aku
itulah aku
maafkn kerna ku tak pernah
terlintas tuk menulis padamu
salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar
untuk kau melihat
ke mata ku...


aku percaya semua orang kat dunia ni ada kawan.
kawan, sahabat, teman, rakan.. semua satu maksud.
kita mungkin ada beratus, mungkin juga beribu kawan.
tak kisahlah kawan baik atau kawan biasa.
teman istimewa atau teman biasa.
itu semua tak penting.. asalkan kita ikhlas berkawan.

" sahabat lelaki yang baik itu adalah bertemu kerna ALLAH,
dan berpisah jua kerna ALLAH.."

aku yakin semua pernah ada pengalaman manis dan pahit
dengan kawan2. itulah yang lebih eratkan persahabatan.

- janganlah kita makan kawan. jangan amik kesempatan.

- jangan bila kita susah baru nak jumpa kawan kita. baru nak tanya khabar. bila takde apa2 masalah, sepatah haram tak nak tegur.

- jangan khianati persahabatan. itulah permulaan pertama jalinan sesama manusia.

- cuba yang terbaik happykan kawan kita tapi jangan sampai diri sendiri yang terseksa.
takut di situ bermula titik yang tak diingini dalam persahabatan.

- ikhlas, jujur, jangan hipokrit. penting ni.

- seperti yang aku cakap selalu, inilah aku padamu. jadilah diri korang sendiri.

- korang akan jumpa kawan yang betul-betul kawan bila kawan korang bole terima diri korang seadanya.



p/s: aku fanatik sikit faizal tahir. itulah yang aku rasa bila melalak lagu kat atas.
lagu: cuba-faizal tahir.

* maaf kepada ahli rumahku kerna terpaksa menadah telinga hari2 mendengar laungan hikmat lagu ni dari aku. hehehe...=p



~ siapa sebenarnya aku padamu ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...