Thursday 19 February 2009

KAU mahakarya

tanpaMU kulemah pasti aku tak berdaya
kerna KAU mahakarya cinta
KAU takkan dapat
aku lupakan kerna KAUlah
puncak cinta kita
mengajarkan ku erti bahagia
temanilahku semula..


seperti biasa, aku mulakan post aku dengan lirik-lirik lagu. hehe..
kali ni, aku nak kaitkan sifat aku. sifat aku sebagai hamba ALLAH.
memang aku lemah. aku takkan mampu untuk buat apapun
tanpa bantuan daripada DIA.

bila kita dah sampai tahap cinta kita pada DIA
satu tahap yang tak tercapai dek akal,
kita akan dapat nikmati apa yg dinamakan 'halawatul iman'

aku kadangkala terlupakan DIA tapi pernahkah DIA lupakan aku
sepanjang aku bernafas, tak pernah sekalipun aku rasa
DIA lupakan aku, DIA tak tengok aku, DIA tak dengar aku
tak pernah langsung.

DIA selalu tolong aku. itu aku dapat rasakan.
tapi as hamba apa aku buat?
aku bukan kekasih DIA.
dah tahu status bukan kekasih, juz hamba jer,
aku still alpa dan lalai.

walaupun DIA tak pernah hampakan aku.
Apa jua yang terjadi pada aku, aku dapat rasa yang
DIA still sayangkan aku.
sayang Tuan kepada hambanya.

sekarang,
aku nak cuba capai tahap..
tahap yang aku namakan..
' MAHAKARYA CINTA '



p/s: post terakhir lagu Faizal Tahir daripada album ' Aku.Muzik.Kamu'.

* kenangan di maarid kutub, Casablanca. ada mata-mata yg memerhati diri ini.
ikut koranglah nak pikir apa..

~ ingatlah pesanan daku, namun aku tetap aku. itulah aku padamu~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...