Tuesday 7 April 2009

Nanti dulu

Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu


Assalamualaikum..
kabare anda sume? harap semua sihat walafiat.
dah lama tak post kat blog aku ni.

Cam bese..
Lirik lagu FT yang terbaru, 'BENCINTA' = benci + cinta.
hihihi..

Sekadar nak berkongsi sesuatu yang nampak kecil tapi akan ada kesan yang besar.
Sedangkan lidah lagikan tergigit, inikan pula laki bini.

Ehehe.. bukan la aku nak citer pasal alam rumah tangga.. Takde pengalaman. Fullstop.
Aku nak kongsi pendapat aku je la.

Aku yakin sume pernah salah faham, selisih pendapat, atau tak sebulu ngan sesiapa.
Tak kesahlah kawan ke, parents ke, ketua ke, sesapa je la.
Itu lumrah insan, dan itulah yang mencorak hidup kita.

Tapi yang jadi tak bestnye, kalo dah ada salah faham or yang seumpamanya,
tak ramai orang nak amik jalan berbincang. Semuanya akan tuduh-menuduh dan menyalahkan orang lain. bila dah berterusan camni, memang payah la nak jernihkan semula.

Lagi satu, kalo ada orang wat salah kat kita, jangan terus hukum. Nanti dulu. Bagi dia ruang explain, bagi dia peluang betulkan salah. Kita takde hak nak hukumkan orang tu sekadar ikut perasaan kita sendiri.

Aku paling benci orang yang pentingan diri sendiri. Kalo da wat salah, kita mintak maaf. Ada orang wat salah kat kita, maafkan jela even dia tak mintak maaf. Jangan makin jauhkan diri. Seolah-olah memutuskan hubungan silaturrahmi.

So, kepada pengunjung blog aku, sayangilah saudara2 seislam kita. Seperti hadis nabi yang soheh..: " Tak beriman seorang dalam kalangan kamu sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri"

Sekian, berkasih-kasihan wahai pengunjung blogku.
Jangan gaduh2..

p/s: tak leh tinggalkan terus FT. amik masa. huhuhu....

~dan aku ada hanyalah KAMU. hanya itu yang kuperlu. dari sejuta yang ku mahu~


3 comments:

itzz g0oddd!! said...

Ehehe.. bukan la aku nak citer pasal alam rumah tangga.. Takde pengalaman. Fullstop.

azim haha.azim dah sangap nak kahwin ke?nnti nak kahwin jgn lupe jemput kawan ko sorg ni.hihihi.

pandai azim bg nasihat pasal kahwin..ak cam dah bau nasi minyak.cik nasi minyak satu!!!

MooSHE said...

huh...
FT stand for faizal tahir ek??
bru wa tau...>_<

thaaqhib said...

zim~ bencinta? baru tahu ..mana dapat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...