Tuesday 16 June 2009

straight forward..



" sakit hati btol cakap ngan ko ni...." kata seorang peladang.

" kau ni memang heartless ar...." kata seorang penulis.

" kata-kata kau indah ar zim..." kak teh cakap kat abg long.

" merapu je budak ni. ntah apa-apa ar yang dia cakap," sambil mencekik tengkuk aku.

" azim ni memang kasar. tak reti ke cakap baik-baik??" tanya kawan baik lama aku..


antara sedutan-sedutan kata-kata yang sampai direct kat telinga aku. aku tak kesah. at least diorang sume ni jujur. tapi ada gak yang aku tau dari mulut orang lain. yang kutuk-kutuk aku kat belakang jangan ingat aku tak tau. aku suka orang jenis jujur. sebab aku ni agak straight forward.

but aku still baik je ngan diorang yg kutuk2 aku tu. tak tau ar diorang da tau aku da tau diorang kutuk aku ke x?(betol ke ayat aku ni??)

senang cite, terus-terang ar. itu yang sebaiknya. so, kalo ada apa-apa tak puas hati ngan sesapa pun, juz face them n say what do you want to say.. jangan cakap belakang! x baik..

berkata benarlah walaupun pahit.

it is better to be honest than be nice

actions speak louder than words


p/s : alexa da cantas faizal tahir. lagu jangan kau lepas best. lagi2 masa nenek tu tggalkn atuk tu.
huhuhu...

~ ku takkan pernah tertawa. ku takkan pernah bahagia...~

4 comments:

itzz g0oddd!! said...

betol baik ckp kat depan2.nnti x fitnah.biar kite selesaikan di c2 juga.xyah simpan dendam!!

ajimmuda said...

btol tu sayang..
kalo jantan, cakap ar dpan2..
apa kes kutuk blakang?
xpuas hati, face to face..
senang citer...

cokobong said...

ahahaha...

yeah!! tu dia muda...

tp aku klu kne direct ak terasa dow.

tp klu kne direct xde org len xpe.

muda~~~~~~~

ajimmuda said...

aku peduli apa..
dpan orang ke tepi orang..
sound je la aku...
tu aku ar..
orang lain xtau ar..
lbih baik kalo jaga air muka..
jumpa ar face to face masa xde orang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...