Monday 30 July 2012

Google search yang sesat lagi menyesatkan

Assalamualaikum.

Bila aku buka feedjit live, alah, yang kita tengok dari negara mana orang singgah blog kita, aku jumpa macam-macam. Orang search kat google and sampai kat blog aku melalui apa yang diorang search tu.

Ini adalah antara carian di google yang akan sampai kepada blog aku:

1) Saya lelaki berjerawat teruk.

2) Gambar gaya lelaki berambut panjang

3) Bunyi orang sangap. (Apa hal boleh sampai kat blog aku? Apa hal kau cari benda ni?)

4) Komen tentang vokal

5) Kahwin gadis Morocco

6) cara make up wajah yang garang.

7) cara nak sebut huruf R.

Ini adalah antara 7 carian di google yang membawa si pencari kat blog aku. Antara 7 ni, aku dah rasa blog aku macam blog fesyen untuk lelaki pun ada. Aku paling sedih sebab ada orang sampai kepada blog aku bila cari cara make up wajah yang garang. Aku tak pernah make up wajah. Ahaha!!

Gaya lelaki berambut panjang. Aku dah lama tak berambut panjang. 4 tahun lepas ye. Sekarang rambut aku macam pengawas sekolah yang konon-konon jadi contoh kepada murid lain tetapi hakikatnya suka ponteng perhimpunan dan tapau makanan lebih di dewan makan.

Kahwin gadis morocco. Kalau kau pentingkan rupa paras daripada makanan, silalah kahwin dengan mereka. Aku lebih pentingkan makanan. Maka, aku akan kahwin dengan gadis Melayu. 

Komen tentang vokal. Kalau kau komen suara aku sedap, aku tahu kau tipu. Cakap je suara aku tak sedap. Aku dah lama tahu.

Bunyi orang sangap. Ini mangkuk mana cari aku tak tahu. Apa motif kau cari benda ni? Atau kau orang Johor? Orang Johor setahu aku cakap sangap itu menguap. Aku sangap bunyi badak bangun pagi.

Sekian, terima kasih.
_______________________________

Tiba-tiba terupdate. Kira aku tengah rehat daripada tulis thesis. Doakan aku mampu siapkan. Sikit je lagi.

Silalah cari benda-benda yang Islamik dan lebih beriman dan bertaqwa supaya anda tak sampai ke blog ini.



p/s: Misai aku ni serius annoying. Tahan je lah sampai raya. Ahaha!

3 comments:

Anonymous said...

nant upload bukti misai yg annoying tu time hari raya pertama. buat salam perantauan.

Anonymous said...

klu gadis melayu tu xpandai masak plak?? ko ajar die masak lah ye?

jejaka senja said...

@ anon 1: upload video terus. tunggu je la.

@ anon 2: aku x ajar dia masak sebab aku x kawen dengan dia. ahaha!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...