Saturday 28 November 2009

~pembaharuan~

aku dah tukar link.
aku dah tukar tagline.
aku dah tukar quote.
banyak gak aku dah tukar.

perubahan dan kemajuan menuntut dan memerlukan pengorbanan.

nak buat rel tren atas jalan, sampai sanggup runtuhkan pintu gerbang yang dah berdiri menunjang langit selama lebih 30 tahun. kenapa sanggup robohkan mercu tanda dunia ilmu di Souisi? sebab pintu itu menghalang laluan rel tren itu. satu contoh kemajuan yang dahagakan pengorbanan.

kemajuan pergerakan agama islam hingga tersebar ke seluruh dunia. pengorbanan para sahabat nabi muhammad SAW meninggalkan kaum keluarga yang tercinta demi perubahan gaya hidup daripada jahiliyah kepada islamiyah.

perubahan diri sendiri. pengorbanan yang dah aku ambil dan aku masih merasai kesan itu. demi kemajuan dirinya, aku perlu berkorbankan. tak besar mana pengorbanan itu. tapi cukup untuk aku lihat dia maju dalam kehidupannya kini. alhamdulillah..


jejakasenja,
kamra, eid mubarak sa3id...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...